Všeobecné obchodné podmienky pre poskytovanie prenájmu zariadení
Článok I.
Úvodné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky ( ďalej aj ako „VOP“ ) upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi prenajímateľom (ďalej aj len „prenajímateľ“) poskytujúcim služby prenájmu zariadení na základe dopytu nájomcu prostredníctvom domény s názvom www.umyvame.sk, prípadne telefonicky a nájomcom pri uzatváraní zmluvy o prenájme hnuteľnej veci – zariadenia mimo prevádzkových priestorov prenajímateľa, ktorej sú neoddeliteľnou súčasťou.
- Predmetom prenájmu na základe zmlúv podľa bodu 1 tohto článku sú čistiace zariadenia s príslušenstvom.
- Všetky vzťahy medzi nájomcom a prenajímateľom, ktoré nie sú upravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení. Ak je nájomca spotrebiteľom v zmysle ustanovenia § 2 Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a ustanovenia § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, riadia sa vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami príslušnými ustanoveniami Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení a právnymi predpismi na ochranu spotrebiteľa.
- Práva nájomcu vo vzťahu k prenajímateľovi vyplývajúce zo Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov zostávajú týmito VOP nedotknuté.
Článok II.
Vymedzenie základných pojmov
- Prenajímateľom a poskytovateľom služieb na základe dopytu prostredníctvom domény www.umyvame.sk, resp. telefonicky je obchodná spoločnosťTvoja Dodavka s.r.o., so sídlom Húskova 87, Košice – Sídlisko KVP 040 23, IČO: 47 432 560, DIČ: 2023 878 483, zapísaná v: Obchodný register Okresný súd Košice I, oddiel: Sro, vložka číslo: 33536/V. Prenajímateľ nie je platiteľom DPH.
Kontaktné údaje:
Telefón: +421 948 216 360
e-mail: tvojadodavka@gmail.com
bankový účet: Fio banka a.s., IBAN: SK2083300000002800482174
Orgánom dozoru je: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna č. 3, 043 79 Košice, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa.
- Nájomcom je akákoľvek fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do právneho vzťahu s prenajímateľom pri poskytovaní služby prenájmu zariadení na základe dopytu prostredníctvom domény www.umyvame.sk, resp. telefonicky.
- Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorej je poskytovaná služba prenájmu zariadení na základe dopytu prostredníctvom domény www.umyvame.sk, resp. telefonicky na priamu osobnú spotrebu a ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
- Poskytovanou službou je služba prenájmu zariadenia – tepovača KÄRCHER, Puzzi 10/1, 10/2 Adv s príslušenstvom (v týchto VOP aj len „tovar“).
- Prenájom jednotlivých tovarov – zariadení sa realizuje na základe dopytu nájomcu – telefonátu alebo mailu nájomcu prostredníctvom údajov na doméne www.umyvame.sk uzavretím písomnej zmluvy na dobu určitú a odovzdaním zariadenia za súčasnej fyzickej prítomnosti prenajímateľa a nájomcu na mieste podľa požiadavky nájomcu, ktoré nie je prevádzkovým priestorom prenajímateľa s povinnosťou zloženia vratnej zábezpeky na zabezpečenie plnenia záväzkov nájomcu na úhradu nájomného a záväzkov na náhradu škôd na predmete nájmu.
- Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru alebo služby.
Článok III.
Cena a dodacie podmienky
- Cena prenájmu tovaru – zariadenia je uvedená v Zmluve o prenájme hnuteľnej veci a je v sadzbe ……………,- EUR/ deň nájmu.
- V cene prenájmu tovaru sú zahrnuté všetky náklady spojené s poskytovaním služby prenájmu zariadenia vrátane dopravy pri odovzdaní aj vrátení zariadenia a nákladov na dodávaný čistiaci prostriedok.
- Zariadenia budú prenajaté na dohodnutú dobu nájmu uvedenú v Zmluve o prenájme hnuteľnej veci podľa požiadavky nájomcu.
Článok IV.
Prechod nebezpečenstva škody na Tovare
- Nebezpečenstvo škody na tovare znáša nájomca v čase od prevzatia tovaru od prenajímateľa do času vrátenia tovaru prenajímateľovi.
Článok V.
Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
- Prenajímateľ prenechá nájomcovi na dočasné užívanie zariadenie/predmet nájmu v prevádzkyschopnom stave spolu so všetkým príslušenstvom a dokladmi potrebnými na riadne užívanie predmetu nájmu.
- Nájomca je povinný pri preberaní predmetu nájmu skontrolovať prevádzkyschopnosť predmetu nájmu. V prípade, ak nájomca zistí nedostatky predmetu nájmu, je povinný tieto uviesť v preberacom protokole, v opačnom prípade platí domnienka, že predmet nájmu bol dodaný v prevádzkyschopnom stave a bez závad.
- V prípade, ak povaha predmetu nájmu vyžaduje aby boli splnené technické predpoklady na jeho správnu inštaláciu a prevádzku, je nájomca povinný tieto zabezpečiť a vykonať pred prevzatí predmetu nájmu do užívania. V prípade nesplnenia si tejto povinnosti má prenajímateľ právo odmietnuť prenechať nájomcovi zariadenie/predmet nájmu do užívania, s povinnosťou nájomcu zaplatiť prenajímateľovi všetky náklady, ktoré mu tým vznikli.
- Nájomca je povinný užívať predmet nájmu len na účel, na ktorý je predmet nájmu určený, inak na účel dohodnutý v zmluve, resp. potvrdenej objednávke.
- Nájomca je povinný starať sa o predmet nájmu s náležitou odbornou starostlivosťou, najmä je povinný dbať na to, aby jeho používanie bolo vždy v súlade s návodom na obsluhu. Nájomca je povinný dodržiavať časový harmonogram pravidelných servisných prehliadok, opráv a údržby strojného zariadenia podľa inštrukcií výrobcu a prenajímateľa. Všetky práce súvisiace s údržbou a opravou strojného zariadenia môžu byť vykonané len servisnými technikmi prenajímateľa alebo treťou osobou, písomne určenou prenajímateľom.
- Nájomca je povinný bezodkladne nahlásiť prenajímateľovi všetky vady, ktoré vznikli na predmete nájmu a potrebu opráv predmetu nájmu. Pri porušení tejto povinnosti zodpovedá nájomca za škodu tým spôsobenú a nemá nároky, ktoré by mu inak prislúchali pre nemožnosť alebo obmedzenú možnosť užívať vec pre vady veci, ktoré sa včas prenajímateľovi neoznámili. Nájomca je povinný znášať obmedzenie v užívaní prenajatej veci v rozsahu potrebnom na vykonanie opráv a udržiavanie veci.
- Ak nájomca vynaložil na vec náklady pri oprave, na ktorú je povinný prenajímateľ, má nárok na náhradu týchto nákladov, ak sa oprava vykonala so súhlasom prenajímateľa alebo ak prenajímateľ bez zbytočného odkladu opravu neobstaral, hoci sa mu oznámila jej potreba. Inak môže nájomca požadovať len to, o čo sa prenajímateľ obohatil.
- Nájomca je povinný starať sa o to, aby na predmete nájmu nevznikla škoda. Ak to určuje zmluva alebo potvrdenie objednávky je povinný dať predmet nájmu poistiť. Nájomca je povinný starať sa o predmet nájmu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu, strate, zničeniu alebo odcudzeniu. V prípade porušenia tejto povinnosti zodpovedá nájomca prenajímateľovi za škodu, ktorá mu tým vznikla.
- Zmeny na veci je nájomca oprávnený vykonávať len so súhlasom prenajímateľa. Úhradu nákladov s tým spojených môže nájomca požadovať len v prípade, že sa na to prenajímateľ zaviazal. Ak zmluva neurčuje inak, je oprávnený požadovať úhradu nákladov až po ukončení nájmu po odpočítaní znehodnotenia zmien, ku ktorému v medziobdobí došlo v dôsledku užívania veci. Ak prenajímateľ dal súhlas so zmenou, ale nezaviazal sa na úhradu nákladov, môže nájomca požadovať po skončení nájmu protihodnotu toho, o čo sa zvýšila hodnota veci.
- Ak nájomca vykoná zmeny na veci bez súhlasu prenajímateľa, je povinný po skončení nájmu uviesť vec na svoje náklady do pôvodného stavu. Ak v dôsledku vykonávaných zmien hrozí na veci prenajímateľovi značná škoda, je prenajímateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy.
- Nájomca nie je oprávnený dať predmetu nájmu do podnájmu tretej osobe, ibaže zmluva alebo potvrdená objednávka neurčuje inak. Nájomca je povinný umožniť užívať predmet nájmu len osobám, ktoré sú s ním v pracovnoprávnom pomere a ktoré boli riadne zaškolené na obsluhu predmetu nájmu prenajímateľom, ak sa také školenie podľa povahy predmetu nájmu vyžaduje. V prípade porušenia tejto povinnosti má prenajímateľ právo odstúpiť od zmluvy.
- Po celú dobu trvania nájmu je prenajímateľ‘ oprávnený kontrolovať technický stav zariadenia a nájomca je povinný poskytnúť mu súčinnosť a umožniť mu vykonanie tejto kontroly.
- V prípade, že nájomca nedodrží predpísané úkony pravidelnej údržby a obsluhy zariadenia, prenajímateľ môže pred uplynutím dohodnutej doby užívania zariadenia odstúpiť od zmluvy.
- Po celú dobu trvania nájmu je predmet nájmu vo vlastníctve prenajímateľa. V prípade, ak si tretia osoba uplatňuje právo k predmetu nájmu, alebo došlo k zadržaniu predmetu nájmu treťou osobou je nájomca povinný o tejto skutočnosti bezodkladne písomne informovať prenajímateľa. Nájomca je povinný zabrániť vzniku škôd a práv tretích osôb k predmetu nájmu. Nájomca zodpovedá prenajímateľovi za škodu, ktorá prenajímateľovi vznikla v dôsledku uplatnenia práv tretích osôb k predmetu nájmu na základe zavinenia nájomcu.
Článok VI.
Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
- Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané prenajímateľovi najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom momentom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo ak sa:
a) viaceré tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
- Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP uplatňuje nasledovne:
a) písomne na adrese sídla predávajúceho uvedenej v čl. II týchto VOP alebo
b) e-mailom na adrese tvojadodavka@gmail.com
- Spotrebiteľ je na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP. V prípade, že spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP uplatní, vráti tovar prenajímateľovi, a to zaslaním na adresu sídla prenajímateľa uvedenú v čl. II týchto VOP najneskôr do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil.
- Pri odstúpení od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP znáša náklady na vrátenie tovaru spotrebiteľ, a to vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý nie je možné vzhľadom na jeho povahu vrátiť prostredníctvom pošty.
- Vrátený tovar nesmie byť poškodený a musí byť zaslaný prenajímateľovi s dokladom o nájme, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, obalom atď. Za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, zodpovedá spotrebiteľ.
- Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie tovar rozbaliť a odskúšať spôsobom primeraným tomu, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru.
- Prenajímateľ v lehote do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia spotrebiteľa podľa bodu 1 tohto článku VOP vráti spotrebiteľovi platby, ktoré s odstúpením od zmluvy súvisia a ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Prenajímateľ vráti spotrebiteľovi platbu podľa predchádzajúcej vety rovnakým spôsobom, aký bol použitý spotrebiteľom pri platbe za tovar, pokiaľ sa nedohodnú inak. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však prenajímateľ spotrebiteľovi hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný prenajímateľom, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil spotrebiteľ. Prenajímateľ nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platbu skôr, ako mu je doručený tovar alebo ako mu spotrebiteľ preukáže, že mu zaslal tovar späť.
- Ak spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy po tom, čo pred začatím poskytovania služieb na základe Zmluvy udelil prenajímateľovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a zároveň bol riadne poučený o tom, že udelením súhlasu so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy, je spotrebiteľ povinný uhradiť prenajímateľovi iba cenu za skutočne poskytnuté plnenie (trvanie nájmu zariadenia) do dňa doručenia oznámenia o dostúpení od zmluvy.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa;
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť;
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale;
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Článok VII.
Reklamačné podmienky a záruka
- Pri preberaní Tovaru je nájomca povinný skontrolovať:
– či mu bol dodaný tovar s príslušenstvom v súlade so zmluvou,
– či mu bol tovar dodaný v množstve v súlade so zmluvou,
– či je tovar alebo jeho obal poškodený.
V prípade, ak bol nájomcovi dodaný tovar, ktorý javí známky poškodenia, zjavných vád, prípadne v menšom množstve, než si nájomca objednal, je nájomca povinný tovar prevziať, avšak uviesť tieto skutočnosti v dodacom liste, resp. Zmluve. Nájomca je povinný takýto dodací list ihneď zaslať prenajímateľovi a uplatňovať si nároky z vád. Neskoršie reklamácie týkajúce sa poškodenosti, zničenosti alebo množstva tovaru pri jeho dodaní nebudú akceptované.
2. Nájomca môže tovar reklamovať e-mailom na adrese: tvojadodavka@gmail.com alebo poštou na adrese aktuálneho sídla prenajímateľa, a to spolu s dokladmi ako zmluva, prípadne dodací list. V reklamácii je nájomca povinný uviesť:
a) svoje identifikačné údaje,
b) údaje prenajímateľa,
c) opis tovaru, ktorý reklamuje,
d) popis vady tovaru a
e) číslo zmluvy, ktorej sa reklamácia týka.
- Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, prenajímateľ je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť nájomcovi ihneď, ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
- Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u prenajímateľa spôsobom ďalej uvedeným.
- Prenajímateľ zodpovedá za vady, ktoré má zariadenie pri prevzatí nájomcom. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach poskytovaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá prenajímateľ za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
- Prenajímateľ je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania.
- Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má nájomca, ktorým bol spotrebiteľ, právo od Zmluvy odstúpiť.
- O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje prenajímateľ nájomcu e-mailom alebo doporučeným listom.
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má nájomca právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Prenajímateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Prenajímateľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to nájomcovi nespôsobí závažné ťažkosti.. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má nájomca právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú nájomcovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však nájomca ako spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Za väčší počet vád sa považujú aspoň tri vady a za opätovný výskyt vady vyskytnutie tej istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie. Nájomca môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým prenajímateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má nájomca právo na primeranú zľavu z ceny veci.
- Ak vec poskytovaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú prenajímateľ zodpovedá, má nájomca namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu. Pri uplatnení neoprávnenej reklamácie tovaru je nájomca, ktorý nie je spotrebiteľ, povinný uhradiť náklady, ktoré vznikli prenajímateľovi v súvislosti s jej vybavovaním.
Článok VIII.
Ochrana osobných údajov
- Prenajímateľ zhromažďuje osobné údaje nájomcu v rozsahu podľa údajov, ktoré vyžaduje uzavretie Zmluvy za účelom plnenia Zmluvy, v ktorej vystupuje nájomca ako jedna zo zmluvných strán. Na spracúvanie osobných údajov nájomcu podľa predchádzajúcej vety sa v súlade s § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 122/2013 Z. z.“) nevyžaduje súhlas nájomcu ako dotknutej osoby.
Článok IX.
Poučenie spotrebiteľa o alternatívnom riešení sporu
- Účelom tohto článku VOP je informovať nájomcu, ktorý je spotrebiteľom, o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi prenajímateľom a spotrebiteľom.
- Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t.j. medzi nájomcom, ktorý je spotrebiteľ a prenajímateľom
- Príslušným orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže nájomca, ktorý je spotrebiteľom, obrátiť alebo iný subjekt, ktorý sa nachádza v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR – http://www.mhsr.sk
- Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
- Spotrebiteľ môže spor medzi ním a prenajímateľom riešiť aj prostredníctvom ODR platformy. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme ODR alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Článok X.
Záverečné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky sú umiestnené na internetovej stránke www.umyvame.sk.
- Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o prenájme hnuteľnej veci – zariadenia.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky sú účinné od 1.1.2018
VZOROVÝ FORMULÁR PRE SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
Predávajúci: Tvoja Dodavka s.r.o., so sídlom Húskova 87, Košice – Sídlisko KVP 040 23, IČO: 47 432 560, DIČ: 2 023 878 483, zapísaná v Obchodný register Okresný súd Košice I, oddiel: Sro, vložka číslo: 33536/V,
Email: tvojadodavka@gmail.com
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* : …………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Dátum objednania/dátum prijatia* ……………………………………………………………………………………
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov*……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)
…………………………………………
Dátum ………………………………
* Nehodiace sa prečiarknite.